The tour so far - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van SachavanWetten - WaarBenJij.nu The tour so far - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van SachavanWetten - WaarBenJij.nu

The tour so far

Blijf op de hoogte en volg

13 April 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Haloa,
hier een korte snelle update van de tour aangezien ik nog maar 10 minuten internet heb. De tour is in een woord GEWELDIG!

Het eerste land waar ik heen ging was Nambibie. Dit is een grote woestijn. Kamperen was letterlijk midden in de woestijn. Geen stromend water en geen normale wc's. Echt heel apart om mee te maken. Slangen en schorpioenen en spinnen. Je wilt echt niet weten wat daar allemaal rondkruipt. We hebben verschillende woestijntours gedaan wat heel interesant was. Ook zijn we naar de rode duinen geweest. Ik heb dune 45 beklommen. Heel veel zonsondergang en zonsopkomsten gezien. Ook zijn we naar Etosha gegaan. Een groot game park waar we leeuwen, vechtende giraffen, zebra's olifanten etc hebben gezien. We hebben ook een paar dagen in Swakopmund doorgebracht. Een voormalig duits koloniaal stadje. Hier ben ik wezen quadbiken midden in de woestijn. Echt een van de hoogte punten was dat. Zo ontzettend gaaf om met 70 km per uur door de woestijn en de hoge duinen te crossen. Ook hebben we een himba tribe bezocht. Bizar dat mensen nog zo leven. Echt heel interessant om met ze te praten en hun hutjes te bezoeken en hun dansen mee te maken. Echt een onwijs mooi land Namibie, maar ik moet zeggen dat ik voorlopig wel genoeg zand gezien heb.

Ik ben nu sinds 2 dagen in Botswana. Wat een verschil qua landschap met Nambie. Alles is groen en overal lopen ezels, waar je ook kijkt. Als eerste zijn we naar de hoofdstad van Botswana gegaan, Windhoek. Hier zijn we naar een grote markt geweest en 'savonds hebben we in Joe's Beer House gegeten. Hier heb ik krokodil, zebra, kudu en struisvogel gegeten. Was heerlijk! Vooral de zebra.

Morgen ga ik de delta in. Dit betekent varen in kleine houten bootjes van de ene naar de andere plaats. En vooral veel hipppo's en krokodillen spotten. Heel veel zin in! Hier zijn echt totaal geen faciliteiten. Puur in de bush bush kamperen. Daarna gaan we naar een groot game parkv (Chobe) met heel veel dieren, een beetje hetzelfde als Etosha. En als laatste waar mijn reis dan alweer eindigt gaan we naar de Victoria falls. Alles gaat zo snel! Maar ik geniet er extra veel van!

Liefs Sacha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 April 2013

THE END

13 April 2013

The tour so far

30 Maart 2013

Blog 6

22 Maart 2013

Blog 5

14 Maart 2013

Blog 4

Actief sinds 07 Feb. 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 5680

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Azie met Maura

07 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: