Blog 5 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van SachavanWetten - WaarBenJij.nu Blog 5 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van SachavanWetten - WaarBenJij.nu

Blog 5

Blijf op de hoogte en volg

22 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Halo people,
Hier is alles lekker zoals ze dat hier zeggen. Reizen bevalt me heel erg goed. Lekker geen verplichtingen en gewoon doen waar je zin in hebt die dag. Ik weet niet of ik ooit wel terug wil komen. (Grapje mam ). Maar er is nog geen dag voorbij gegaan dat ik er spijt van heb.

Het eerste plaatsje wat ik bezocht was Jeffreys Bay. Het hostel heette Island vibe en het doet zijn naam zeker eer aan. Er liep niks anders dan surfdudes en surfbabes rond en mijn kamer in het hostel lag zowat direct aan het strand. Heerlijk. Ik zelf heb er helemaal geen niet gesurft terwijl dat wel mijn plan was daaro. Maar ik heb me prima vermaakt op het strand ipv in het water. In de bus ontmoette ik een meisje uit Florida, Sam, en we hebben samen gereist tot nu. Gisteren heeft ze me verlaten omdat ze eerder in Kaapstad moest zijn om haar vlucht te halen. Heerlijk mens was dat. En ik hoop dat ze mijn engels een beetje heeft opgekrikt. Ik heb er ook een Duits meisje, Catharina, die met ons mee reiste naar het volgende plaatsje.

Na Jeffreys Bay zijn we naar de Crags gegaan. Dit ligt meer in de Bergen, dus ons uitzicht vanuit onze kamer werd van een strand vervangen door een bos. Net zo mooi, of misschien nog mooier. Supergaaf hostel, Wild Spirit, waar alles ecofriendly is en er supergoede dinners voor ons bereid werden uit eigen groentetuin. De eerste dag hebben we op een boerderij in de buurt geluncht en in de middag zijn we naar de waterval gegaan. Weer een supermooi stukje natuur. Het houdt maar niet op hier. Een dag later hebben we en 6 uur lang durige hike gedaan. De blaren zitten nog steeds op mijn voeten maar het was het waard. We moesten een stuk door een soort jungle, hier had je echt het gevoel dat je in Afrika was. Daarna door de bergen en daarna over het strand. Veel compleet verlaten prachtige lagoons. We hebben apen gezien in de bossen. Echt leuk.

Het derde plaatje waar Sam en ik heen gingen (Catharina bleef achter ivm de bungejump wat ik veeeel te eng vond) was Plettenberg Bay. Het hostel was dit keer niet zoveel boeiends helaas. De mensen die er werkte waren wel heel aardig. Ik ben er de eerste dag naar the Elephant Sencturary geweest. Ik heb er de elephant walk gedaan, dit duurde een uur en dan maakte je een rond terwijl je die olifant moest ‘leiden’ met die slurf in je hand. Was echt een leuke ervaring om die beesten overal aan te kunnen raken. Ik heb er niet op gereden want dat vond ik geen 40 euro waard en dan voel me echt zo’n echte tourist. Ik heb nog gesproken met een meisje uit Canada die daar vrijwilligerswerk deed. Klonk heel leuk dus wie weet de volgende keer… Verder zijn we in Plett een beetje wezen shoppen en toen gingen we weer verder want we bleven er maar een nachtje en dat vond ik meer dan genoeg.

Nu zit ik in Wilderness. Wat een mooie plek is dit zeg. Ik weet dat ik het vaak zeg maar alles is hier zo mooi vergeleken met Nederland. Ik zou het liefst duizenden jaloersmakende foto’s posten van het hostel waar ik nu in zit maar dat kan helaas niet ivm met de internet hier. Maar het hostel waar ik nu in zit is nog veel mooier dan die in Jeffrey Bay. Ons balkon hangt nog net niet boven de zee maar het scheelt niet veel. En heel veel leuke mensen onmoet hier in het hostel. Sam heeft me gisteren verlaten maar Catharina heeft zich weer bij mij aangesloten vandaag . Ze kwam trouwens ook mijn telefoon brengen die ik in het vorige hostel had laten liggen. Lekker chaotisch Sacha :) . Verder zijn er hier heel veel duitsters en Israeliers. Ik heb nog maar 2 Nederlandse jongens ontmoet op deze hele trip. Geen een meisje. Maar dat geeft niet is alleen maar goed voor mijn engels! Gisterochtend hebben we hier een man bezocht die in een grot woont. Hij heeft er allemaal bedden en een keuken ingebouwd en hij geeft er daklozen een bed. Hij was/is zelf ook dakloos. Maar het ziet er supermooi uit. Alles is gedecoreerd met schelpen. Veel inspiritatie opgedaan voor in mijn kamer! Daarna ben ik wezen surfen met Julia. Het ging deze keer wel beter dan de vorige keer, het is me zelfs een paar keer gelukt om te staan jeej :). Maar de zee was heel ruig dus het was best moeilijk. In de middag zijn wezen paardrijden in de bossen hier. Was ook
heel leuk. Heb er nog spierpijn van.

Ik blijf hier nog een nachtje en dan moet ik deze mooie plek alweer verlaten helaas. Ik ga dan naar Stellenbosch samen met Catharina voor zaterdag en zondagnacht. En daarna ga ik naar mijn final destination, Kaapstad. Nou jullie zijn weer helemaal up do date, ik spreek jullie later voor waarschijnlijk mijn laatste blog voordat ik die drie weken tour ga doen.

Liefs Sacha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 April 2013

THE END

13 April 2013

The tour so far

30 Maart 2013

Blog 6

22 Maart 2013

Blog 5

14 Maart 2013

Blog 4

Actief sinds 07 Feb. 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 5683

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Azie met Maura

07 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: