Blog 6 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van SachavanWetten - WaarBenJij.nu Blog 6 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van SachavanWetten - WaarBenJij.nu

Blog 6

Blijf op de hoogte en volg

30 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Halo Halo,
hier de laatste blog voordat mijn zelfstandige reis erop zit. Morgen vertrekt de tour al! Heb er veel zin in maar vind het jammer dat ik Kaapstad weer moet verlaten. Wat een geweldige stad zeg!

Ik ben met de laatste blog gebleven bij Stellenbosch. Stellenbosch is een van de grote studentensteden in Zuid-Afrika. Ze zeggen ook een van de oudste steden van Zuid-Afrika, maar alles zag er als nieuw uit daar. We hebben niet zoveel van Stellenbosch gezien, alleen de uitgaansstraat en het centrum met winkels eigenlijk. En de volgende dag waren we te katerig om iets te ondernemen. We hebben er ook een winetour gedaan. Rondom Stellenbosch liggen namelijk de bekende wijnlanden van Zuid-Afrika dus als toerist moet je dit gedaan hebben. Het was heel leuk, maar 5x5 wijntjes drinken is toch wel heftig kan ik je vertellen. Nu begrijp ik waarom ze die spuugbakken erbij zetten. De dag na de winetour zijn we naar Kaapstad gegaan.

Julia en ik hebben de trein naar Kaapstad gepakt aangezien dit sneller en handiger was dan de Bazbus. In Kaapstad had ik afgesproken met een paar meiden die tijdens het reizen heb onmoet en we slapen nu ook in hetzelfde hostel. Het hostel ligt aan het einde van Longstreet (de Kalverstraat van Kaapstad) dus alles is makkelijk te bereiken vanaf daar. De eerste dag hebben we een auto gehuurd en zijn we gelijk langs een groot deel van de hotspots van Kaapstad gereden. Eerst naar Simonstown, wat bekent staat om de pinguins. Daarna naar Cape Point, Kaap de Goede Hoop en Devils Peak. Allemaal plaatsen met met geweldig uitzicht en bepaalde historische waarde. En alsof al die bergen bewandelen nog niet genoeg was hebben we aan het einde van de dag ook nog Lionshead beklommen, vlak voor zonsondergang. Lionshead ligt naast de Tafelberg en is iets minder hoog dan de Tafelberg. Onderaan de berg vroegen we ons af waarom iedereen in sportkleding liep. Nou we hebben het geweten. Je moest letterlijk klimmen en je leven wagen om boven op die berg te komen. Ik persoonlijk heb er niet echt plezier aan beleefd aan het klimmen, en de Tafelberg schijnt nog 2x zo zwaar te zijn dus ik weet wel dat ik lekker met het karretje omhoog ga daar. Maargoed het uitzicht was echt geweldig. De zonsondergang in de zee en je kon over een groot deel van Kaapstad uitkijken. Vooral toen het donker werd en alle lichten in Kaapstad aangingen was het supermooi.

De volgende dag zijn we wezen lunchen in de buurt Bo-Kaap. Dit is een buurt waren veel ex-slaven zijn gaan wonen aan het einde van de apartheid. Het leuke aan deze buurt zijn alle gekleurde huisjes en de variatie aan restaurantjes. Er leven namelijk ook veel Indiers en Moslims. Verder nog een beetje geshopt op de Greenmarket en ‘s avonds zijn we uitgeweest naar een club in Longstreet. Echt superleuke avond gehad. Niet normaal hoe die Afrikanen dansen. Leuk om te zien en mee te doen natuurlijk. Haha wat voel je je dan wit. Maar we hebben wat nieuwe moves geleerd en ons meer dan prima vermaakt.

Gisteren ben ik naar de haven van Kaapstad geweest en heb ik Robbeneiland bezocht. De haven is supergroot en heel gezellig met alle restaurantjes. Je kan je daar een hele dag vermaken. Robbeneiland was ook interessant. De boottocht er naartoe was alleen wat minder. De golven waren zo hoog dat mensen deden alsof ze in een achtbaan zaten met hun handen omhoog. Hilarisch. Ik heb de gevangenis en de cel van Nelson Mandela gezien, en we hebben een tour over het eiland gehad. Lekker toeristisch allemaal met z’n honderden in een paar bussen gepropt. Maargoed het was informatief en de geschiedenis is natuurlijk afschuwelijk met de slavernij en apartheid etc. Vooral als je alle gruwelijke vernederende foto’s bekijkt die er hangen komt het extra hard aan wat die mensen in die tijd hebben moet doorstaan.

Vandaag ga ik nog een beetje rondhangen hier in Kaapstad, beetje shoppen en misschien nog het district 6 museum bezoeken, dat gaat over de apartheid. Ik heb ook verhalen gehoord over een gigantische bakker die aan overkant van het museum zit met honderden cupcakes en taarten dus dat maakt het helemaal de moeite waard om naar het museum te gaan ;).
Morgen begint dus die tour. We gaan eerst naar de Tafelberg. Dus wish me luck met het beklimmen ervan. Ik heb van mensen vernomen dat het karretje de laatste dagen niet rijdt ivm de harde wind dus ik hoop heel erg dat ie het morgen weer doet. Dinsdag vertrek ik naar Namibie en dan verlaat ik officieel Zuid-Afrika. Heel raar maar ben ook beniewd naar de andere landen. Namibie schijnt geweldig te zijn. Ik hoop dat we onderweg langs internet cafés komen. En zo niet dan is dit misschien mijn laatste blog voordat ik weer naar Nederland vertrek. Ik zie er nu al tegen op om weer terug te gaan. Het is daar volgens mij veel te koud nu als ik de verhalen zo hoor. Even ter info en om de jaloezie op te wekken, Namibie is een grote woestijn waar het overdag 40 graden kan zijn. Nou guys nog even volhouden, ik zal de zon uit Afrika voor jullie meenemen als ik terugkom de 23e!

Liefssss Sacha

  • 30 Maart 2013 - 20:46

    Carolien:

    Hey Sasha! Als je nog in Kaapstad bent en van Sushi houdt, ga dan bij restaurant Beluga eten :-) heb daar echt onwijs goede herinneringen aan en denk er nog vaak met smart naar terug :p weet niet meer precies waar het zit maar daar is vast achter te komen! Heel veel plezier nog daar en in Namibië!!! Groetjes xxx

  • 31 Maart 2013 - 13:00

    Marja Schuddeboom:

    Hallo Sacha,,

    Wat een belevenissen allemaal, en wat kan jij leuk schrijven.
    Ik heb tot nog toe met plezier je verslagen gelezen
    Als ooit niet weet wat voor werk je moet gaan te doen, kan je
    altijd nog schrijfster worden.

    Ik wens je nog een fijne tijd en denk dat dit niet je laatste reis is.


    Groetjes van Marja.
    Ik vind het geweldig wat je doet en Opa en Oma zijn ook
    heel erg trots op je.

  • 01 April 2013 - 12:14

    Margreet:

    Beste Sacha,

    Je opa en oma zijn zo lief om mij jouw blog te laten lezen en ik vind het geweldig leuk en interessant. Wat ben jij een bofferd dat je zo'n reis mag maken en kunt maken. En nu ga je ook naar Namibie! Van een vriendin (met familie in Zimbabwe) weet ik dat Namibie een schitterend land is. Juist die woestijn is adembenemend. Ik wens je nog 3 heel fijne weken met nieuwe avonturen en een behouden thuiskomst.

    Hartelijke groeten, Margreet

  • 09 April 2013 - 14:43

    Alie Verdwaald:

    Heb net al je verslagen gelezen en je hebt me echt mee op reis genomen. De tafelberg en leeuwenkop riepen weer herinneringen op. Ik wens je nog veel mooie en spannende dagen toe. Baaie dankie tante alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 April 2013

THE END

13 April 2013

The tour so far

30 Maart 2013

Blog 6

22 Maart 2013

Blog 5

14 Maart 2013

Blog 4

Actief sinds 07 Feb. 2013
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 5676

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Azie met Maura

07 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: