Bangkok, Siem Reap en Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van SachavanWetten - WaarBenJij.nu Bangkok, Siem Reap en Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van SachavanWetten - WaarBenJij.nu

Bangkok, Siem Reap en Phnom Penh

Blijf op de hoogte en volg

23 Juli 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Beste allemaal,

ik was het eigenlijk niet van plan maar heb toch maar besloten een reisblogje bij te gaan houden omdat ik weet dat ik daar sommige mensen thuis heel blij mee maak en ik het zelf toch ook wel leuk vind om later terug te lezen. Dus bij deze:

De vluchten naar Bangkok zijn allemaal prima verlopen (we hebben wel een naar onderbuik gevoel na het crashen van de vlucht naar Maleisie). Hopelijk durven we de 19e wel gewoon het vliegtuig naar huis in te stappen. Maargoed, eenmaal aangekomen in Bangkok namen we een taxi naar ons heerlijke Chillax resort (BEDANKT CEES!) waar we 2 daagjes verbleven. Een superhectische maar wel gave stad vond ik het. Het woord TUCTUC? (soort taxi) kan ik nu al niet meer aahoren maar we hebben wel 2 leuke dagen gehad. Gezwommen in het zwembad op het dakterras of in onze eigen jaccuzi miden in onze kamer, thaise massage gehad (pijnlijk!), cocktails gedronken op Koh San Road (de partystreet van Bangkok) en wat andere toeristsiche dingen gedaan zoals tempels en buddha's bekeken.

Na 2 dagen zijn we verder gegaan naar Siem Reap, Cambodja. Een helse reis was het. We zijn behoorlijk genaaid door het reisbureau waar de bus geboekt hadden. Ze hadden ons een grote bus beloofd maar uiteindelijk zaten we in een minivan voor. Verder was ik gigantisch misselijk geworden die ochtend wat de reis ook al niet ten goede kwam. Toen we bij de grens van Cambodja aankwamen moesten we overstappen op een andere bus werd ons verteld. We moesten we wachten bij een of ander guur restaurantje en daar werden ook onze paspoorten ingenomen omdat zij het zogenaamd sneller zouden regelen. Dit leek ons al niet zo'n goed plan en er was ons ook niks over verteld maar we konden op dat moment niet anders. Zouden we het niet doen mochten we niet meer mee met de bus. Er waren wel een paar andere Nederlandse jongens die het niet gedaan hebben en zij zijn naar de grens gaan lopen en hebben het verder zelf geregeld maar dat durfden wij niet aan. We moesten natuurlijk ook extra geld betalen voor het visum en toen wij een discussie met die man startten werd hij behoorlijk agressief en intimiderend en gaf hij zelfs toe ons genaaid te hebben. Maarja hij had onze paspoorten dus we moesten wel vriendelijk blijven. De gang van zake bij de grens was ook ontzettend corrupt allemaal. Heel veel bedelaars, daklozen en andere enge mensen die rondhingen rond de grensovergang wat je allemaal te voet moest doen. Uiteindelijk hebben we het allemaal overleefd en na een heeeele lange dag toch aangekomen bij ons hostel. Die avond zijn we de stad ingegaan en hebben we (als cultuurbarbaren) lekker Mexicaans gegeten en wat drankjes gedaan. Naja lekker... volgens mij was het eten bij mij niet zo goed gevallen aangezien ik 2 dagen daarna harstikke ziek ben geweest. Had ook het water van de ijsblokjes of eten van de straat kunnen zijn maar ik was er in ieder geval goed ziek van.
Volgende dag kon ik dus amper rechtop lopen van de buikpijn maar heb het op de een of andere manier toch voorelkaar gekregen om met mau door de stad te fietsen en tickets voor Ankort Wat te kopen. De dag erna zijn we dan ook heeel vroeg opgestaan om de zonsopgang achter de tempels te kunnen zien. Domper.. er was geen zon. Ook was ik op mijn hoogtepunt van het ziek zijn deze ochtend en heb ik een niet zo'n smakelijk cadeautje achtergelaten bij de tempel. Ik ben toen maar terug naar het hostel gegaan en mau ging verder op de fiets langs de tempels met Cas, een collega van mij die toevallig ook op dat moment in Siem Reap was. Aan het eind van de middag voelde ik me wel goed genoeg om samen met mau met de tuctuc nog een keer het rondje tempels te maken dus heb er gelukkig nog wel wat van kunnen zien. Natuurlijk kregen we midden op een verlaten weg een klapband maar he dat gebeurd hier nou eenmaal. 'S avonds zijn we nog uiteten gegaan met Cas en de volgende ochtend vertrokken we naar Phnom Penh.

Weer een hele lange rit gehad in bus met op 2 andere nederlanders na alleen maar locals. In het begin vertrouwde ik het allemaal niet zo maar mau vond dat ik me niet zo moest aanstellen en uiteindelijk was het ook wel heel erg leuk om met die mensen in de bus gezeten te hebben. Ik ben blij dat ik inmiddels weer was opgeknapt anders had ik deze reis over onverharde wegen en door modderstromen denk niet overleefd. Nadat we waren aangekomen bij ons hostel Mad Monkey hebben we gegeten en zijn daarna gelijk met Nederlandse gasten die we eerder in deze reis hadden leren kennen uitgegaan. Kan hier heel goed!

Vandaag hebben we heeeerlijk lang uitgeslapen en hebben we tijdens het ontbijt in restaurantje een Duitse levensgenieter/beroepswereldreiziger ontmoet die ons tips heeft gegeven voor dingen om hier te doen. In het begin toen we hem zagen zitten dachten we echt dat het zo'n ouwe viespeuk was die hier voor de aziatische meisjes is maar niets bleek minder waar. Hij heeft ons ook meegenomen naar een grote markt hier en liet ons Lotuszaden proeven (ja de zaadjes van lotusbloemen). Ze eten hier in Azie natuurlijk de raarste dingen en van sommige dingen op straat wil je niet eens weten wat het is maar mau en ik zijn nog een beetje te bang geweest om hele gekke dingen te proberen.

Morgen gaan we naar ons laatste plaatsje in Cambodja, Kampot, voordat we naar Vietnam gaan. We verlaten eindelijk de drukke steden en gaan lekker de natuur in. Kampot ligt aan een rivier en het hostel waar we gaan verblijven is een eco friendly geval wat betekent dat we in houten hutjes slapen met weinig faciliteiten maar wat wel heel gaaf schijnt te zijn. Mau en ik zijn ook wel een beetje toe aan de natuur dus we hebben er heel veel zin!

Talk to you laterrrr,

X Sas

  • 23 Juli 2014 - 20:44

    Agnes:

    Weer leuk geschreven Sas! Ook voor later een mooie herinnering. X

  • 23 Juli 2014 - 23:06

    Eva:

    Wat een leuk verslag weer!
    We kijken al uit naar het volgende blog!
    Xx oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Actief sinds 07 Feb. 2013
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 5666

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Azie met Maura

07 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: